Je li vrijeme za “Derbi svih derbija”? LP by Ivcek

0
Kolumna by: Ivo Jadreško - Ivcek

Wikipedia:

„Marka ili anglicizam Brand (iz starofrizijskog “označiti vrućim željezom” ili žigosanje životinja) je prepoznatljiva oznaka ili ime nekog proizvoda, koje često podrazumijeva i kvalitetu. Marka mora stvarati snažni i trajni identitet proizvoda/usluge, sažimati osobnost poduzeća i poticati osjećaje povjerenja, korisnosti, dobrobiti i sigurnosti. Osnovna prednost marke proizlazi upravo iz njezine nazočnosti u podsvijesti potrošača/korisnika, odnosno mogućnosti za njezino prisjećanje i prepoznavanje, tzv. “brand awareness”.“

Ovaj tekst pišemo prije prvih utakmica četvrtfinala lige prvaka. U trenutku kad budete čitali, vjerojatno ćete znati rezultat prve utakmica Juvea i Reala, ali mi ćemo, već, „kuvertirati potez“.

Finale lige prvaka sezona 2017/2018: Real – Barcelona

Iz puno raloga, vrijeme je za „derbi svih derbija“, „el clasico el clasica“.

Nogomet je uvijek bio više od sporta, danas, nogomet je unosan posao. Od legalnih, vojna industrija, farmacija, show business. Tu su najveće zarade. Nogomet? Nogomet je odavno show business. Nekada, svi smo htjeli biti na posterima, makar u Džuboxu, ako ne u Bravu ili Rolling Stoneu. Znači biti u bandu. „Sex, drugs & rock ‘n’ roll“. Ali, jebiga, „sve je to u redu, komadi i sve to, ali pogledaj ga, kako će taj baciti basket na Mornarici, a kamoli mali nogomet na Đilu“. Danas, sve u jednom paketu. Nogometaš i na posteru. Curice vrište kao za Plavim orkestrom 86-e, a istrčavaš na Wembley. Može bolje? Ne može. Točka.

A gdje curice vrište tu je lova. Velika. Najveća. Uostalom, ako maknemo vojnu industriju, najprofitabilniju industriju na svijetu, čak i ako uzmemo u obzir i nelegalne, jer, opet jebiga, rat se najviše isplati. Uvijek ima budala koji će u ime nekoga ili nečega ginuti za nekog ili nešto. Što je iduće na redu? Farmacija. A što je farmacija? Curice. Imale 15 ili 85 sve će htjeti izgledati bolje. Od čega ili zašto, koga briga, ionako su same sebi najveći neprijatelji. Za potrošačko društvo to znači samo jedno. Raj. Od lijekova za smirenje do boje za kosu žene su najbolje potrošači. A što su mlađe, to su bolji potrošači. Jer „sebi možda i neću kupiti, ali djetetu svakako“. I onda im prodaš ne samo ono što „njima treba da bi izgledale bolje“, nego ono što „njihovi muškarci sa postera koriste da bi izgledali bolje“. Pretjerujemo? Kako da ne, zato što pretjerujemo je Nivea sponzor Real Madrida. A Real Madrid je, koliko god mi šutjeli o tome, največi nogometni klub svih vremena. Brand.

Nevjerojatno je koliko vas fascinira kad vas netko educira. Odrasli ste, mislite da već sve znate, a ako ne sve, onda „svakako sve što znati treba“. I onda vam neka mala vijest, na nekom malom portalu, „sedmi stupac s lijeve strane“, objasni kako je neka curica u americi održala govor na kraju srednje škole, gdje je svojoj generaciji napomenula da riječ „brand“ korijen vuče iz „žigosati stoku“. I onda stanete. I onda se zamislite. I onda pogledate reklamu „Nivea official sponsor Real Madrid“ po stoti put. I onda po tisućiti put sebi kažete, jer jebiga (po treći put jebiga), volite taj nogomet, „ma neće valjda nije sve u lovi.“

Ne, nije.

I onda sve ima smisla. I kad vam nećak kaže „ma je stvarno na zadnjoj Fifi imaš ženski nogomet na igrici“, a sin doda „čini mi se da je čak bilo i prošle godine“, nećete se čuditi. I „skinuti ćete kapu“ onim „malobrojnim srcima“, koji imaju muda na tim skupim stadionima skupo plaćenih ulaznica razviti transparente koje vam Tv kamere neće prikazati, a na kojima piše „Against modern football“. Jer još uvijek ima klinaca koji vode i naše bitke, a na našoj strani svemira nije sve u lovi.

Finale lige prvaka sezona 2017/2018: Real – Barcelona?

Kuvertirali smo potez.